Dagmar, nebuď bankárkou! Ži pre svoje vášne. Maureen Chiquet.

Moje stretnutie s Maureen Chiquet, riaditeľkou CHANEL

Američanka riadiaca jeden z najprestížnejších módnych domov na svete, úspešná manažérka patriaca medzi 50 najvplyvnejších žien biznisu, matka dvoch dcér a milovníčka Francúzska. To všetko vystihuje útlu ženu s veľkým úsmevom – Maureen Chiquet (47), medzinárodnú riaditeľku firmy CHANEL. S touto energickou dámou som sa prednedávnom osobne stretla a EXKLUZÍVNE pre čitateľky RealWoman prinášam svoje dojmy z tohto stretnutia.

Všetko sa to odohralo v apríli 2010 v americkej Philadelphii. Jedného dňa mi prišiel email s informáciou, že o pár dní sa v meste objaví samotná šéfka Chanelu, Maureen Chiquet. V tom momente som vedela, že to bude pecka!

V daný deň, 15. apríla, som už s polhodinovým predstihom sedela v druhej rade v ešte takmer prázdnej miestnosti (do prvej rady sa nedalo, bola vyhradená pre Chanel VIPs :) ). Ľudí postupne pribúdalo, miesta naokolo sa zapĺňali, až bola miestnosť úplne na prasknutie. Všetci nahodení, nastajlovaní a navoňaní netrpezlivo očakávali príchod hviezdy dňa – Chanelky Maureen Chiquet.

A ona nakoniec dorazila – v rifliach, tielku a bledom sačku. Úplne normálna žena bez akýchkoľvek manierov. Drobná, s postavou modelky a obrovským úsmevom. Okamžite si ma získala svojou prirodzenosťou, skromnosťou, vyžarovaním a humorom. Je to jednoducho žena, akou sa každá chce stať – zdravo sebavedomá, šarmantná, milo vtipná; dáma, ktorá sa na nič nehrá, ani sa neberie príliš vážne. Maureen je proste úžasná!

Po zhrnutí svojej bohatej 25 ročnej kariéry v módnom priemysle, odhalení cenných životných lekcií, prezradení pikošiek a zodpovedaní zvedavých otázok, sa Maureenina reč oficiálne skončila. Dav sa zdvihol a pobral preč. Bez najmenšieho náznaku vzrušenia, že sa v miestnosti nachádza s predstaviteľkou jednej z najluxusnejších značiek na svete. Niet divu, bola som v Amerike, kde ľudia videli a počuli už takmer všetko. Nejaká Chanelka je pre nich úplnou samozrejmosťou.

Nie ale pre akčnú Slovenku! To by som nebola ja, aby som takúto príležitosť nevyužila. Z druhého radu to bolo k Maureen iba na skok. Vybrala som sa teda opačným smerom než všetci ostatní – smerom k nej. Predstavila som sa a položila som jej vlastné otázky, na ktoré veľmi ochotne odpovedala. „Nič z mojej predchádzajúcej kariéry ma nemohlo pripraviť na Chanel,“ dozvedela som sa okrem iného.

A čím ma prekvapila? „Ja ale nie som žiadna celebrita,“ prehodila s polichoteným výrazom v tvári, keď som ju po rozhovore požiadala o spoločnú fotografiu. A tu je aj s originálnym venovaním: Dagmar, nebuď bankárkou! Ži pre svoje vášne. S láskou, Maureen Chiquet“

Nenapísala mi ho náhodou. Ona sama totiž na začiatku netušila, čím sa chce v živote zaoberať. Počas celej kariéry však nasledovala svoje srdce: „Nezáleží pre akú spoločnosť pracujete, najdôležitejšie je, aby ste robili to, čo vás baví. Či to bolo v L’Oreal, GAP, Old Navy, Banana Republic alebo teraz v Chanel, všade som sa mohla realizovať cez svoju vášeň pre produkty.“ To je aj odkaz, s ktorým som zo stretnutia s riaditeľkou Chanelu odchádzala. Inými slovami: „Rozhodujte sa v živote podľa svojich vášní.“

Chanel – značka určujúca štýl

Byť luxusnou značkou znamená používať často opačné pravidlá ako je zvykom u bežných značiek. „Luxus je o výnimočnosti. Z toho dôvodu chceme niekedy predať menej a nie viac,“ prezrádza Maureen. Čo odlišuje Chanel od výrazne lacnejších módnych značiek? „Chanel nie je značka uspokojujúca potreby, ale značka vytvárajúca túžbu. Pre bežné módne značky pracuje dizajnérsky tím, ktorý premýšľa o tom, čo zákazníci potrebujú. V Chanel máme hlavného dizajnéra, Karla Lagerfelda, a je iba na ňom, o čom sa rozhodne, že sa našim klientom bude páčiť.“

Maureen poodhalila aj stratégiu Chanelu do najbližšej budúcnosti: „V obchode to nie je vždy iba o predaji stále väčších množstiev, všetko sa začína samotným produktom. Namiesto premýšľania ako predať viac, sa zameriavame na to, ako uchovať produkt jedinečným a ako naďalej poskytovať služby na najvyššej úrovni.“

Chanel pracuje tiež na väčšej expanzii do Číny. Hoci v jej najväčšom meste Shanghai otvoril v novembri minulého roku svoj najdrahší butik, stále je to iba štvrtý v poradí na tomto lukratívnom trhu. Prečo váhajú so vstupom na čínsky trh? „Chanel patril vždy k opatrným spoločnostiam. Rozhodli sme sa nechať svojich konkurentov spraviť prvé chyby skôr, než sa do Číny presunieme my.“

Dagmar Gabulová pre RealWoman

_______________________________________________________________________________________________________

Profil: Maureen Chiquet

Maureen Chiquet začala svoju kariéru v L’Oréal Paris v roku 1985 ako produktová manažérka. V 1988 sa presťahovala späť do USA a nastúpila do spoločnosti GAP, kde pôsobila 6 rokov na rôznych merchandisingových pozíciách. V roku 1994 prešla do Old Navy, kde sa v priebehu 8 rokov vypracovala na viceprezidentku merchandisingu, plánovania a výroby a rozšírila značku z 35 na 850 obchodov. V 2002 bola vymenovaná za prezidentku Banana Republic, kde zodpovedala za dohľad nad celou organizáciou, vrátane všetkých obchodov a operácií v USA a Kanade. Do módneho domu Chanel nastúpila v 2003 ako riaditeľka pre americký trh, v 2007 bola vymenovaná za medzinárodnú riaditeľku spoločnosti.

0 komentárov

Napísať komentár

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>