Odvaha nie je dar, ale vaša každodenná voľba. Marion Luna Brem.

Nikdy nevieme dopredu, aké situácie, prekážky alebo útrapy sa nám v živote udejú. Jedno je isté, vždy máme na výber. Buď sa nimi necháme poraziť alebo naberieme odvahu a zmeníme svoj osud. Životný príbeh Marion Luna Brem je toho dôkazom. Aj napriek zákernej chorobe, sama s dvoma deťmi, bez pracovných skúseností, si musela vybrať. Buď sa bude ľutovať alebo bojovať o svoj život.

Jej prvá motivácia bola prežiť, až potom postupne objavila v sebe ambície, o ktorých nemala ani potuchy. Aj keď na začiatku nepoznala svoje talenty, vedela rozoznať príležitosť a chopiť sa jej. Jej odvaha, láskavosť, zmierenie so sama sebou a vytrvalosť jej zmenili celý život.

Životný príbeh Marion Luna Brem, jednoduchej hispánskej ženy, ktorá sa presadila v mužmi dominovanom automobilovom priemysle a založila firmu Love Chrysler.

V roku 1984 mala Marion Luna Brem 30 rokov a zomierala. Mala rakovinu prsníka a krčku maternice a v priebehu 11 týždňov prešla dvoma operáciami. Trpela desivými dôsledkami chemoterapie. Okrem všetkej tejto bolesti ju zákerná choroba obrala o vlasy, úspory a aj o jej manželstvo. Marion zostala so svojimi dvoma synmi a bez akýchkoľvek prostriedkov na ich podporu. A čo bolo ešte horšie, doktori je povedali, že jej zostávajú 2 roky života, vraj možno aj 5, ak bude mať šťastie.

Ako nabrať silu a odvahu, keď sa zdá, že všetko vo vašom živote sa rúca?

Bol máj, horúci deň v Texase, Marion sedela na chladnej dlážke v kúpeľni a snažila sa zo seba všetko nevyvrátiť. A to bol moment zlomu, aj napriek neustálej bolesti a strachu, ktorý ju paralyzoval, si uvedomila, že si nemôže dovoliť tam ležať a ľutovať sa. Namiesto toho sa musela sústrediť na to, ako sa postará o svoje deti. A to znamenalo nájsť si prácu. Nemala skoro žiadne pracovné skúsenosti, väčšinu času strávila v domácnosti. A navyše bola ešte žena s hispánskym pôvodom, čo sa mnohým ľuďom zdalo ako priveľa nevýhod, s ktorými mala bojovať. Marion sa ale rozhodla prežiť. Slová ako úspech alebo bohatstvo jej ani len neprišli na um.

Vždy máte voľbu, buď sa vzdáte alebo budete bojovať

Kde začať? Priateľka Susan odporučila Marion, aby si hľadala prácu v predaji. Marion sa ale obávala odmietnutia, lebo nemala dostatok skúseností. Susan ju povzbudila, že aj napriek tomu, že nemá veľa pracovných skúsenosti, môžu jej skúsenosti z domácnosti byť tiež veľmi žiadané a stať sa prínosom. Marion, ako žena v domácnosti, si musela veľmi dobre vedieť zorganizovať a zadeliť svoj čas, vedela „multitáskovať“, starala sa o rozpočet a vyvinula si výborné komunikačné schopnosti v práci s ľuďmi vďaka jej charitatívnym aktivitám. Po dlhšom zvažovaní sa Marion rozhodla, že to skúsi. Pomyslela si: “A prečo nie?”.

Zo všetkých odvetví, v ktorých si Marion mohla hľadať prácu, si vybrala práve mužmi dominované- predaj automobilov. V minulosti Marion pracovala krátkodobo na polovičný úväzok ako operátorka vo veľkopredaji automobilov, a tak vedela, že v tejto sfére sa z predaja dajú zarobiť veľmi dobré peniaze. Taktiež si všimla, že predajcovia áut – muži vždy venujú pozornosť iba mužskej polovičke a ženu virtuálne ignorujú. Marion intuitívne vedela, že ženy sú v procese nákupných rozhodnutí veľmi dôležité a verila, že toto je práve jej príležitosť. Marion videla príležitosť v nedostatku ženských predajcov na trhu s autami a rozhodla sa ju využiť.

Odvaha je vaše vedomé rozhodnutie a voľba

Bojovne naladená Marion, iba so svojím dobrým inštinktom a parochňou brunetky, oslovila prvé obchodné zastupiteľstvo. „Zvažovali ste niekedy zamestnať aj ženu?” opýtala sa Marion. „Nie!” bola strohá odpoveď, ktorú dostala. Takú istú odpoveď počula od 15 ďalších manažérov predaja v meste. Marion Brem sa aj napriek tomu nevzdala. Nemala na výber!!! „Myslím si, že pre odvahu sa musíte rozhodnúť” Marion raz povedala: „Ráno sa zobudíte, pozriete sa do zrkadla a poviete si, dnes budem odvážna!”

Očividne jej prístup oslovenia nefungoval. Pri svojom 16-tom pokuse zmenila spôsob, akým oslovovala manažérov a skúsila niečo iné: „Takto vám môžem pomôcť ….” a po spomenutí princípu vplyvu žien na nákupné rozhodnutia, bola na mieste prijatá. A tak sa začala jej kariéra v automobilovom predaji.

Ak chcete niečo dosiahnuť, nenechajte sa odradiť a nemeňte svoj cieľ

Len čo vstúpila do mužského kolektívu, všetci si z nej uťahovali a podceňovali ju ako predajcu – začiatočníka. „Skutočnú a úprimnú zmenu som pocítila až potom, keď som nimi začala súperiť a porážať ich v predaji.” Marion si spomína: „Ale keď uvideli, že nikam neodchádzam a neberiem si osobne ich pohŕdavé poznámky, získala som si ich rešpekt.”

Marion zavŕšila svoj prvý rok v predaji áut ako najlepší predajca roka. Samozrejme, že titul bol predajca roka, nie predajkyňa a aj cena bola určená pre mužského víťaza. Aj napriek tomu to bol úžasný úspech a pocta. Počas toho roku sa jej zmiernila aj rakovina a Marion zosilnela.

Nerobte kompromisy so svojich snoch, ale iba o spôsobe, ako ich dosiahnete

Nasledovné 2 roky bola Marion top- predajca, ale pocítila väčšie ambície a oslovila svojho nadriadeného o manažérsku pozíciu. Jej návrh bol rezolútne odmietnutý. Povedal jej, že by bol hlúpy, keby ju presunul z predaja, kde im obom robí také obraty. Marion sa rozhodla odísť. Nebolo ľahké opustiť určitú istotu, zabehané prostredie, tvrdo vytvorenú klientelu a referencie, ale verila, že nájde to, čo hľadá. Čo znamenalo, znovu raz klopať na zatvorené dvere.

Nasledovalo niekoľko frustrujúcich týždňov chodenia od dverí k dverám, ale nevzdala sa a dostala pozíciu junior- manažer v inom obchodnom automobilovom zastupiteľstve. Veľmi rýchlo sa vyšplhala na seniorskú pozíciu a dva pol roka nato bola pripravená založiť a začať svoje vlastné podnikanie. Túžila založiť prevádzku pre ženy a riadenú ženami. Na zrealizovanie svojej predstavy potrebovala finančnú injekciu v hodnote 800 tisíc amerických dolárov, aby sa mohla vydať na svoje „osobné preteky“.

Už po niekoľkýkrát si Marion znovu vyhrnula rukávy a vybrala sa klopať na nové dvere. Dala dokopy svoje vlastné portfólio, vybrala sa do papierníctva a kúpila 50 školských plastických šanónov. Vložila do nich svoj životopis, referencie, certifkát a výstrižky z novín. Marion to volala šanón chvály. Na základe rady jedného z priateľov, poslala všetky šanóny k 50 investorom alebo manažérom, ktorí reprezentovali investorov.

Dva týždne nato Marion zavolali a oznámili jej, že našli tichého spoločníka, ktorý chce do jej biznisu zainvestovať. Jej tichý partner zabezpečil potrebný kapitál a milióny navyše prostredníctvom pôžičiek a Marion mohla začať svoj prvý biznis. Oslovila Chrysler Corporation a krátko nato uzatvorili kontrakt.

Ak vložíte do práce srdce, výsledkom bude váš úspech

Jediné, čo chýbalo k realizácii, bolo meno jej podniku. Marion chcela niečo osobité a ženské. Vyskúšala niekoľko dobre znejúcich mien, ale žiadne ju neoslovilo. A potom jej to napadlo. Láska. „Je to najpozitívnejšie slovo, aké existuje”, pomyslela si, „a vyjadruje môj pocit z tohto projektu a aj to, ako sa chcem starať o svojich klientov a zamestnancov.” V roku 1989, po menej ako 5 rokoch, odkedy predala svoje prvé auto, sa zrodil jej prvý podnik „Love Chrysler” a každé predané auto malo nálepku srdca ako jeho logo.

Marion mala svoje motto: „Nie sú to iba nálepky sŕdc na našich autách, ale predstavujú ľudské srdcia. My šírime lásku v celom Texase!” A práve tento prístup k životu, k biznisu a k ľuďom, ktorý Marion šírila, jej zachránil život a viacnásobne všetko oplatil späť.

Marion: „Nie vždy stačí iba zaklopať na dvere. Niekedy ich musíte zvaliť.”

Rakovina úplne ustúpila a ona bola majiteľkou dvoch automobilových zastupiteľstiev. Nedávno oslavovala 20. výročie značky Love Chrysler. Jej firma sa nachádza na 89. mieste medzi 500 top hispánskými firmami s príjmom viac ako 45 miliónov amerických dolárov. A taktiež napísala knihu o tom, ako uspieť v práci a v živote – Ženy sú najlepšími predajcami.

Vo veku 30 rokov stratila Marion svoj prsník, maternicu a manželstvo a onedlho jej doktori prognózovali, že už dlho žiť nebude. A aj napriek tomu všetkému nabrala silu, zdvihla sa z chladnej podlahy, dala si na hlavu lacnú parochňu a vrhla sa do mužmi dominovaného priemyslu. Počas tých rokov vychovala dve deti, porazila zákernú chorobu a zmenila priemysel chladného železa na lásku.

A tu sa sama seba pýtam: „Čo vlastne žena nedokáže?”

Katarína Zacharová pre RealWoman

0 komentárov

Napísať komentár

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>