Vyhraďte si ranný čas pre seba

Obyčajne som chodievala spávať neskoro v noci, ráno si rada pospala a radila sa k tým ľuďom, ktorí nepatria práve do skupiny ranných vtáčat. Časté cestovanie v posledných rokoch a striedanie rôznych časových pásiem narobilo však v mojom zabehnutom systéme poriadny zmätok a „prestavilo“ ma na úplne inú vlnu. Vďaka tomu som zistila, že vstávať ráno o 5. či 6. hodine bez budíka je vlastne skvelé!

Čo robiť, keď sa na opačnom konci sveta zobudíte ešte takmer za tmy? Túto otázku som si kládla zakaždým, keď som niekam vycestovala a prechádzala ťažkým jet lag-om. Len tak ležať v posteli a čakať na svitanie sa mi nechcelo, pripadalo mi to nudné a zbytočná strata času. Začala som preto s ranným behaním. Okamžite som zistila, že polhodinka ranného pohybu funguje lepšie ako studená sprcha, výborne naštartuje môj deň a nabije ma úžasnou energiou. Keď má človek navyše možnosť začať deň v prírode, v zeleni či pri vode, je to na nezaplatenie! Postupne som behanie začala striedať s jogou a fitkom, ktoré majú rovnako relaxačný a štartovací účinok.

Po rannom cvičení nasleduje rýchla sprcha a pohodové raňajky. Konečne si užívam veľké raňajky bez zhonu! V minulosti som ich pre nedostatok času často nestíhala a ak, tak som iba v behu uchmatla to, čo mi ako prvé padlo do oka. O vychutnávaní jedla nemohlo byť ani reči. No a po raňajkách mi stále zostáva dostatok času na administratívu, emaily a na prípravu na pracovný deň, príp. písanie článkov či na krátke inšpiratívne čítanie.

Odkedy takto fungujem, cítim sa nielen spokojnejšia, ale zobúdzam sa oveľa lepšie vyspatá. Zbytočne neponocujem, kvôli skorému vstávaniu sa večerná únava hlási už po desiatej a ja mávam oveľa kvalitnejší spánok. Okrem toho je ráno jednou z mála dôb, ktoré mám iba pre seba a trávim ho výlučne sama so sebou, záleží preto iba odo mňa, čo sa rozhodnem robiť a ako ho využijem na vylepšenie svojho dňa.

Milé dámy, podeľte sa s nami aj o svoje tipy, ktoré pri vás fungujú a pomáhajú zlepšiť váš život. Budeme sa tešiť!

Dagmar Gabulová pre RealWoman

0 komentárov
  1. zuzana
    zuzana says:

    Milá Dagmar,
    závidim vám pohodu vašho ranného vstávania.
    Ale skúste si spravit rannú pohodu,keď vám budík zazvoní o 4 hodine ráno a vy máte 40 minút na to, aby ste sa naštartovala, upravila a letela na prvý bus do práce.Pokúste sa predstaviť, že na raňajky máte 10 minút a to až 4 hodiny po prebudení,lebo zamestnávateľ vám nedovolí jesť na pracovisku.Takže o zdravom stravovaní nemôže byť reč.A to nehovorím o rýchlom obede,na ktorý máte čas len 20 minút aj s presunom.
    Po 8 hodinách v práci a 8 hodinách strávených s rodinou aj ja padám o 22 hodine do postele príjemne unavená.
    Bláznivý týždeň sa strieda s týždňom nočnej a poobednej smeny,keď vo voľných chvíľach dobiehame v domácnostiach to,čo sme počas pracovnej soboty zameškali.
    Takto si žije niekoľko 100 tisíc žien na Slovensku. Poraďte nám,ako sa v tomto zhone máme zdravo stravovať,udržovať si postavy a byť plné energie. Budeme vám naozaj veľmi vďačné.
    S pozdravom Zuzana.

    Odpovedať
    • Dagmar
      Dagmar says:

      Mila Zuzana,
      dakujem za Vas uprimny koment.
      Nasim cielom v RealWoman je poskytovat zenam nove perspektivy, inspirovat ich a delit sa s nimi o pozitivne zazitky a pohlady na zivot.

      Verte, ze kazda z nas si prechadza beznym zivotom, ktory sa casto velmi nelisi od toho, ktory popisujete. Kazda sa zaroven mozeme rozhodnut, ci sa vo svojich clankoch budeme sustredovat na to, co nam v zivote nefunguje, alebo sa budeme delit o veci, ktore nam pomahaju, robia bezny zivot veselsim a prijemnejsim. Ja som sa rozhodla pre tu druhu kategoriu, do ktorej patri aj tento clanok.

      Dakujeme Vam za tip na novu temu. Radi ju spracujeme a verim, ze nam novy clanok poskytne odpovede, ktore vsetky hladame.

      Dagmar

      Odpovedať
  2. Eva
    Eva says:

    Chcela by som sa spýtať, či existujú dáke overené metódy ako začať vstávať ráno skôr. Ja som vyslovene nočná sova. Ráno rada spím, často krát aj dlhšie (ak to teda čas dovolí) a zvonenie budíka sú pre mňa častokrát ranné muky, nakoľko sa pred polnocou väčšinou do postele nedostanem. už keď sa preberiem je dobre, ale to chvílu naozaj trvá. Momentálne sa pokúšam vstať ráno skôr, že by som si aj zabehať rada skočila, ale ešte som reálne nevstala…verím, že sa to v jeden krásny deň podarí, ale zatiaľ ma vždy spánok premôže. Preto by som bola veľmi rada, keby ste sa podelili o rady, ako sa nastaviť na ranný režim s tým, že by mi bol aj celkom prirodzený.

    Odpovedať

Napísať komentár

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napísať odpoveď pre zuzana Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>