10 spôsobov, ako mať vždy úžasný deň

Každý deň môžeme stretnúť ľudí, ktorí nás iritujú alebo nás nahnevajú. Nie vždy sa všetko podarí, nie vždy všetko stíhame. Objaví sa množstvo malých či veľkých problémov, ktoré musíme riešiť. Popritom všetkom sa chceme cítiť dobre, vitálne a užívať si svoj deň s radosťou. A pred koncom dňa chceme mať pocit zadosťučinenia a spokojnost s tým, čo sme dnes urobili a prežili.

Existuje veľa spôsobov, ako dokážeme podporiť to, ako sa každý deň cítime a ako sa náš deň bude vyvíjať. Máme za to viac zodpovednosti, ako si samy uvedomujeme a pripúšťame. Ponúkam vám 10 tipov, ktoré som postupne objavila a zitila, že mi vedia úžasne zmeniť a nastaviť deň. Pomáhajú mi cítiť sa lepšie a tým lepšie zvládať všetko, čo sa počas dňa udeje. Umožňujú mi byť viac efektívna, kreatívna a sústrediť sa na to potrebné. Vďaka týmto tipom si dokážete vylepšiť deň, nech sa už vo vašom živote deje čokoľvek.

1. Voľte pozitívne myšlienky a slová

Myslite a vyberajte si láskavé a podporujúce myšlienky a následne od toho sa odvíjajúce slová. Ako sa cítime a aké emócie máme, sa odvíja od toho, ako myslíme. Či sa nám darí alebo dosiahneme, čo chceme, závisí od toho, ako o tom budeme myslieť. Buď si každý deň staviame svojimi myšlienkami limitácie alebo mosty k novým príležitostiam.

Vaše myšlienky sú vaším nástrojom na to, ako:

  • tvoriť a formovať vašu realitu
  • dosiahnuť, čo chcete
  • pritiahnuť do svojho život to, po čom túžite
  • formovať vaše vzťahy
  • ovplyvniť vývoj vášho dňa.

Vyberajte si podporujúce myšlienky a myslite pozitívne, myšlienky, ktoré sa sústreďujú na to, čo chcete vytvoriť alebo dokázať, nie na to, čo si neželáte. Dobré myšlienky priťahujú viac dobrých myšlienok. Dobrý stav mysle priťahuje dobré veci do každého dňa vášho života. Nezabudnite, že myšlienky sú tvorivé. Vaše slová tvoria tiež. Nech sú vaše myšlienky a slová v harmónii s tým, čo si skutočne pre seba a iných želáte.

2. Sústreďte sa na riešenie, nie na problém

Nech vás počas dňa postretne akýkoľvek problém, nepríjemnosť alebo výzva, príjmite ju s odvahou. Nestrácajte čas sťažovaním alebo hľadaním dôvodov „prečo sa mi to stalo”, prípadne dávať vinu niekomu inému. Hľadajte riešenie situácie a tam vložte celú svoju sústredenosť. Čím menej budete zameriavať svoje myšlienky na existenciu problému a viac na jeho riešenie, všetko sa začne vyvíjať vo váš prospech či v prospech riešenia. Neznamená to problém ignorovať, ale nestráviť nad ním viac času, ktorý je potrebný na jeho pochopenie a nájdenie riešenia. Váš deň sa stane krajším, lenčo investujete svoju energiu do riešení a nachádzania východísk.

3. Smejte a objímajte sa veľa

Smiech je užasný nástroj na zlepšenie nálady, ale aj na odbúranie stresu. Počas vášho dňa hľadajte spôsoby, ako sa môžete smiať a zabaviť sa. Stačí iba chvíľa, situácia, ktorá vás rozosmeje a aktivuje pozitívne vibrácie. Pristupujte ku všetkému s úsmevom na tvári, berte veci trošku zľahka a akonáhle sa ukáže príležitosť od srdca sa zasmiať, neváhajte.

Sme ľudia a potrebujeme ľudský dotyk, cítiť energiu a ľudské teplo. Viete, že malé babätká by bez ľudského dotyku neprežili? Neváhajte a dajte ľuďom, ktorých máte radi alebo to len tak cítite, čo najviac objatí. Bez slov, bez opýtania ich iba objímte. Jeden druhému poskytne pocit bezpečia, lásky a pochopenia.

4. Cvičte a robte niečo pre svoje telo

Náš život tvorí viacero oblastí – vzťahy, zdravie, práca, rodina, Ja – a naplno funguje, keď vo všetkých oblastiach udržiavame harmóniu. Jednou z nich je aj naše telo, zdravie a kondícia. Každý deň urobte niečo pre svoje telo a zdravie. Vytvorte si svoju rutinu cvičenia alebo pravidelného pohybu. Choďte na masáž, na hodinu aerobiku, zabehajte si, vybehnite schody pešo alebo si urobte rýchly strečing. Doprajte si čas iba na seba a svoje telo, ono vám to naspäť vráti v podobe vašej vitality, kondície a krásy. Keď sa staráte o svoje telo, lepšie sa cítite. Keď sa lepšie cítite, máte silnejšiu sebadôveru a priťahujete viac toho, po čom túžite. Taktiež si budujete pevnú základňu zdravia, aby ste si všetko vo svojom živote mohli naplno užiť.

5. Entuziazmus a nadšenie

Každý deň urobte aspoň jednu aktivitu, stretnutie či úlohu, ktorá vás naplní entuziazmom a nadšením. Aspoň chvíľu cez deň robte to, čo najviac zbožňujete. Vytvorte si zoznam toho, čo najviac ľúbite a čo vás robí šťastnými a keď budete mať zlý deň či moment, pozrite sa na tento zoznam, vyberte si jednu vec a urobte ju. Ak môžete, robte cez deň čo najviac vecí, ktoré vám prinášajú nadšenie a energiu. Nasledujte to, čo vás robí šťastnými a čo zbožňujete robiť. Život plynie veľmi rýchlo, čas je vzácny, nepremárnite ho, ale investujte ho do ľudí, vecí a aktivít, ktoré milujete.

6. Majte dostatok dobrého spánku

Dobre sa vyspite, doprajte svojej mysli a telu odpočinok. Je to čas, kedy môžete snívať, vizualitovať a aj dostávať odpovede na to, čo potrebujete vedieť. Spánok je potrebný pre myseľ a telo, aby si oddýchli a vy aby ste znovu nadviazali kontakt s vyšším zdrojom enrgie, Bohom, vesmírom, akokoľvek to nazveme. Spánok vám dodá potrebnú energiu a harmóniu pre váš deň.

7. Jedzte dobre a zdravo

Užívajte si jedlo, nebite sa po prstoch za každé sústo, ktoré zjete. Radšej si dajte kúsok čokolády, akoby ste sa mali stresovať. Doprajte si, ak po niečom túžite, ale ak viete, že chcete zmeniť svoju váhu, dajte si iba kúsok. Pravidlo 90 na 10 vám pomôže udržať vašu váhu a aj dosiahnuť vytúžené zlepšenia, lebo sa budete stále cítiť dobre. Jedzte počas dňa 90 % zdravého jedla, ktoré veľakrát uspokojí všetky vaše chuťové bunky a 10% čohokoľvek, na čo máte chuť. A pite veľa pitnej vody. Veľakrát si myslíme, že sme hladné, ale pritom sme iba smädné. Nedržte diety, ale užívajte si dobré a zdravé jedlo a občas si doprajte aj to „zakázané”.

Nezabudnite, že všetko, čo zjete, sa dostáva do vášho tela, tvorí vaše bunky. Niektorí odborníci dokonca tvrdia, že sme to, čo jeme. Takže si veľmi dobre vyberte svoju stravu a užívajte si jedenie.

8. Starajte sa o svoje vzťahy

Jedlo vás nikdy nezasýti tak, ako vás zasýtia krásne a plnohodnotné vzťahy. Starajte sa o svoje vzťahy. Snažte sa každý deň stráviť plnohodnotnú chvíľu so svojimi deťmi, partnerom, priateľmi či rodičmi. Chvíľu, keď ste 100% prítomná, keď s tou osobou komunikujete alebo trávite čas. Vaša myseľ je v tom danom momente, a nie v práci, v zajtrajšom dni alebo povinnostiach. Ľudia a deti cítia, keď iní nie sú mysľou prítomní, strácate tým moment nadviazania vzájomného kontaktu a zblíženia. Viac ako dĺžka je dôležitá intenzita, úprimnosť a vaša prítomnosť počas času, ktorý spolu so svojimi blízkymi strávite.

9. Denne 15 minút ticha

Doprajte si každý deň aspoň 15-30 minút vnútorného ticha. Čas, ktorý strávite sama so sebou, so zatvorenými očami a môžete myslieť na to, na čom vám záleží a čo chcete. Doprajte si tento čas, napríklad ráno, keď ešte každý spí a môžete nerušene chvíľu meditovať. Pohodlne sa posaďte, zatvorte oči a iba chvíľu zhlboka dýchajte. Cíťte vzduch, teplo slnka a rymus života. Hľadajte väčšiu perspektívu, ako len to, čo vidíte okolo seba a pocítite silu života. Taktiež neváhajte zatvoriť oči na 5 minút, keď máte veľa stresu alebo potrebujete nájsť riešenie. Niekedy stačí skutočne malo, iba tiché miesto alebo aj tam, kde práve ste, zastavte svoje myšlienky a iba chvíľu buďte sama so sebou. A dostanete všetky riešenia, odpovede a nadobudnete pokoj.

10. Vizualizujte

Každý deň si vytvorte chvíľu na to, aby ste mohli vizualizovať svoje sny, ciele, túžby a predstavy. Čím viac sa sústredíte na to, čo chcete a pomáte si svojimi predstavami a víziami, tým to skôr vytvoríte alebo pritiahnete do svojej reality. Využite čas pred spaním na vyjadrenie vďačnosti za to dobré, čo ste zažili a vizualizovaním toho, po čom túžite, čo chcete, aby ste prežili a aby sa to stalo súčasťou vášho života. Vytvárajte si vo svojej mysli svoj vlastný film, ktorý bude prehrávať to, čo chcete, aby sa udialo. Po prebudení strávte chvíľu času nastavením sa na váš deň, ujasnením si svojich očakávaní a s úsmevom sa pustite do vášho dňa.

Katarína Zacharová pre RealWoman

Google+

Vložiť komentár